Zal de (thuis)zorg Van Rijn een zorg zijn?

30 november 2015

Zal de (thuis)zorg Van Rijn een zorg zijn?

Hoeveel kwetsbare ouderen, gehandicapten en jongeren moeten nog in de problemen komen voordat Van Rijn ingrijpt? Hoe lang moet het nog duren voordat Van Rijn voor fatsoenlijk zorgbeleid kiest? We moeten een krachtig signaal afgeven zodat Van Rijn (PvdA staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport) de afbraak van de zorg niet meer kan negeren! Zeker niet nu TSN op omvallen staat!

Foto: SP Den Bosch / www.zaanstreek.sp.nl

Ondanks de 850.000 petitiehandtekeningen, 15000 demonstranten in Amsterdam en een bevolking die voor het overgrote deel tegen de zorgafbraakplannen zijn, blijkt het voor de PvdA staatssecretaris Van Rijn nog steeds niet genoeg om zich achter de oren te krabben en zich af te vragen waar hij mee bezig is.

SP heeft een alternatief voor de zorg

Om die reden blijft SP Zaanstreek samen met de FNV strijden voor verandering. Verandering kan, want de SP heeft een alternatief. Geen zorg die gebaseerd is op marktwerking. Geen dure managers aan de top en ontslagen medewerkers die het harde werk doen. Om onze wil voor verandering kracht bij te zetten, hebben Zaanse SP-leden al heel veel handtekeningen verzameld. Want ook de SP in Zaanstad werkt hard om bij te dragen aan de 1 miljoen handtekeningen die op 15 december overhandigd zal gaan worden aan Van Rijn.

Foto: SP / www.sp.nl

Geweldige reacties op petitie

Het viel ons op dat veel mensen ons aanspraken en aangaven het fijn te vinden dat de SP de kou trotseerde en zoveel inzet toonde om haar eigen voorstellen duidelijk te maken en te promoten.

Uit de gesprekken met voorbijgangers bleek dat men ook goed in de gaten had, dat andere partijen blijkbaar niet echt bereid zijn om zich op straat met de mensen, tussen de mensen en voor de mensen zich in te zetten voor het stoppen van de zorgafbraak. De SP wel want die stond er toch maar weer. Dat viel wel op.

Laten we hopen dat de staatssecretaris de komende periode bedolven wordt met meer dan 1 miljoen handtekeningen!

Zal het Van Rijn dan nog steeds een zorg zijn?!

Teken hier de petitie om de afbraak te stoppen!

Meer lezen?