Afdeling

Afdelingszaken

7 mei 2018

Struisvogelpolitiek minister rond schimmelwoningen

De minister heeft nu de SP-Kamervragen over schimmel en achterstallig onderhoud in woningen door heel Nederland beantwoord. De beantwoording van de minister is volgens ons zeer teleurstellend. Zij komt niet verder dan het simpel opsommen van bestaand beleidsinstrumenten, die onvoldoende werken: dat heeft onder andere deze SP-inventarisatie blootgelegd. Eingenlijk steekt de minister haar hoofd in het zand voor de problemen.

Foto: SP Zaanstreek / www.zaanstreek.sp.nl
28 maart 2018

Afscheid SP-fractie Wormerland

Vanmiddag zat ik zomaar al die mooie toespraken terug te lezen die jullie aan het einde van mijn periode als wethouder in Wormerland hebben gehouden. In één van die toespraken werd al gemeld dat ik na mijn periode als wethouder niet geschroomd heb de taak als fractiemedewerker van de gemeenteraadsfractie van de SP Wormerland op me te nemen. En dat heb ik de afgelopen vier jaar dan ook gedaan.

Foto: Anna de Groot / www.zaanstreek.sp.nl
23 maart 2018

Hoe verder na de Zaanse verkiezingsuitslag?

Patrick Zoomermeijer
Alhoewel de SP niet is opgericht om bescheiden te blijven - wij willen immers de wereld veranderen - past ons natuurlijk bescheidenheid na deze verkiezingsuitslag. We maken even een pas op de plaats en laten anderen voorgaan. Wat de SP betreft nemen de twee duidelijke winnaars het voortouw bij de onderhandelingen voor een nieuw college: de VVD en ROSA. De VVD omdat ze nu de grootste zijn en ROSA omdat zij daarnaast de grote winnaar zijn, en zij daarmee een uitdrukking zijn van de toch nog grote linkse stem in Zaanstad. Lees verder
16 maart 2018

Demonstratie 'geen racisme in de raden': ga mee!

In een tijd waarin racisme het politiek debat insijpelt, is het van groot belang om een tegengeluid te laten horen. Daarom zal een delegatie van de Zaanse SP op zondag 18 maart afreizen naar Amsterdam om deel te nemen aan de antiracismedemonstratie ‘Geen racisme in de raden’! Wil je mee? Meld je aan!

15 maart 2018

SP stelt Kamervragen over schimmelwoningen

Van Groningen tot Venray en van Middelburg tot Zaanstad. SP-Kamerlid Sandra Beckerman stelde deze week Kamervragen over bijna veertig wijken met schimmelwoningen en achterstallig onderhoud, verspreid over heel Nederland. De lijst kwam tot stand na een inventarisatie bij SP-afdelingen. Beckerman: “In al die wijken leven mensen in ongezonde of onveilige woningen. Opvallend veel kinderen in die wijken gebruiken medicijnen tegen astma."

Foto: SP Zaanstreek / www.zaanstreek.sp.nl
12 maart 2018

Voor een sociaal, groen en rechtvaardig Zaanstad

Patrick Zoomermeijer