Wormerveer-Noord tekent voor Nationaal Zorgfonds

16 oktober 2016

Wormerveer-Noord tekent voor Nationaal Zorgfonds

De SP Zaanstreek had gisteren Superzaterdag. De leden van de SP Zaanstreek, maar ook de hulptroepen uit Wormerland, Amstelveen, Amsterdam, Aalsmeer en Hoorn, gingen vandaag 'de straat op' in Wormerveer-Noord om steun te verwerven voor het Nationaal Zorgfonds. En dat met groot succes!

Foto: Patrick Zoomermeijer / www.zaanstreek.sp.nl

Een klein deel van de vrijwilligers na afloop op de foto

Het eerste succes was al de inleiding van SP-Tweede Kamerlid Eric Smaling. Hij vertelde inspirerend over zijn werk bij de SP en waarom hij zich volksvertegenwoordiger voelt. Als volksvertegenwoordiger vindt hij het zijn taak om mensen overal in het land te gaan vragen naar hun mening en hun zorgen over vele kwesties. En die mening en die zorgen verwerkt hij dan weer in de beleidsvoorstellen van de SP. Eric hield de aanwezige SP'ers voor dat zij ook met mensen praten, in contact treden. En dat de SP de enige partij is die dit doet. Vandaag gaan we bij mensen langs de deuren om met ze te praten over het Nationaal Zorgfonds, het belangrijkste speerpunt uit het SP verkiezingsprogramma. Het is mooi dat op deze zaterdag veel samenvalt, het verkiezingsprogramma, het Nationaal Zorgfonds en het feit dat de afdeling – zoals gewoonlijk – weer eens de straat opgaat om mensen te spreken.

Foto: Jan van Keulen / www.zaanstreek.sp.nl

Langs de deuren!

Natuurlijk was voorafgaand aan de Superzaterdag de wijk voor het grootste gedeelte van een aankondiging van onze komst voorzien. Want we wilden wel dat de Gladoren op onze komst voorbereid zouden zijn. Dat heeft gewerkt. De meeste mensen in Wormerveer-Noord waren op onze komst voorbereid. En ze maakten er gebruik van! Niet alleen om in groten getale hun belangstelling voor het Nationaal Zorgfonds kenbaar te maken, maar ook om tussen neus en lippen nog eens een keer hun problemen met de WMO, de zorgverstrekkers en de woningcorporatie aan te kaarten. Daar zijn we ook voor! Dus helemaal goed en ook een succes!

Foto: Jan van Keulen / www.zaanstreek.sp.nl

Fractievoorzitter Zoomermeijer...

Het derde succes was het grote aantal steunbetuigingen die de SP ophaalde. Naast het aantal steunbetuigingen dat al via de website van het Nationaal Zorgfonds was binnengekomen, haalden we er vandaag nog zo'n kleine honderd bij. We verwachten dan ook dat onze info-avond van vrijdag 28 oktober 2016 (ook in De Amandelbloesem) goed bezocht wordt.

Foto: Anneke Wezel / www.zaanstreek.sp.nl

Anna de Groot, Statenlid Noord-Holland en Sadegül Gunes (sympathisant van de Zorg-campagne, geen SP-lid)

Zo'n Superzaterdag is niet alleen goed om de mensen bij de zorg en het verkiezingsprogramma te betrekken. Het is ook goed dat op zo'n dag SP leden elkaar beter leren kennen. Zo vonden Carlien Boelhouwer en Arjen Rijst elkaar op ideeën voor cultuur en stak kater Jelle van Anna de Groot het team van Evert Hartog en Jasper van Vliet een helpende poot toe. Hij mauwde ook een paar deuren mee over het Nationaal Zorgfonds. 't Is dan ook een rooie kater. En Anna de Groot kreeg er een prima lid bij in het campagneteam. Anneke Wezel, het Zaanse Eerste Kamerlid, is heel welkome aanvulling. Net als alle anderen, overigens. Geef je ook op!

Foto: Anna de Groot / www.zaanstreek.sp.nl

Tweede Kamerlid Eric Smaling in De Amandelbloesem waar we de aftrap hadden, tussendoor lunchten en na afloop borrelden

Natuurlijk is het ook mooi dat iedereen blij en tevreden naar huis ging. Met het gevoel dat het een heel gezellige middag was én met het gevoel dat er resultaten geboekt werden.

Teken ook voor een Nationaal Zorgfonds: