Zaankanters willen een Nationaal Zorgfonds

12 december 2016

Zaankanters willen een Nationaal Zorgfonds

Zaterdag 10 december stond de SP Zaanstreek weer voor het Nationaal Zorgfonds op de Gedempte Gracht. We haalden daar weer handtekeningen op voor een nationale zorgverzekering zonder marktwerking, goed en betaalbaar, dus mét tandartszorg en zonder eigen risico. Het is een campagne van onder andere de SP, partij 50PLUS, de Partij van de Dieren, de FNV en vele, vele mensen werkzaam in de zorg. Inmiddels tekenden in heel Nederland 230.000 mensen voor dit Nationaal Zorgfonds. U ook?

Foto: Jasper van Vliet / www.zaanstreek.sp.nl

Selfie van SP'ers Jasper, Gabriella en Jan

Gabriella Molica, afdelingsvoorzitter: "Afgelopen zaterdag werd er weer een geweldig resultaat behaald bij het ophalen van de handtekeningen voor een Nationaal Zorgfonds. De belangstelling voor dit voorstel en het besef onder de mensen dat onze zorg beter en goedkoper georganiseerd kan worden, groeien gestaag. In niet eens een paar uur tijd tekenden bijna honderd mensen voor een Nationaal Zorgfonds! De gezelligheid en  het enthousiasme bij de aanwezige groep SP-leden trokken samen met de leuke mix tussen oudere en jongere leden zeker de aandacht van het publiek. En het resultaat aan het eind van de dag liet weer zien dat een goede campagne, zoals deze, op de steun van veel mensen kan rekenen. Op dan naar 1 miljoen handteningen!"

Foto: Jasper van Vliet / www.zaanstreek.sp.nl

Drukte aan de stal