'Armoe is onrecht!'

7 september 2017

'Armoe is onrecht!'

Foto: Alie Mooij / www.zaanstreek.sp.nl

Alie van de Zaanse SP (rechts)

Foto: Alie Mooij / www.zaanstreek.sp.nl

Op 6 september was er in Den Haag een kleine maar levendige demonstratie tegen de armoede. Een Haagse fractiemedewerker van de SP en Alie van de Zaanse SP waren er ook bij.

Uit de oproep:

"Armoede, de lange mars naar Den Haag" is bedoeld om te laten horen aan de Tweede Kamer dat wij het er niet mee eens zijn zoals het nu gaat in ons land. We zijn in Den Haag toe om onze onvrede te laten horen. Omdat er steeds meer gezinnen leven en kinderen op groeien in armoede in Nederland. Die kinderen kunnen niet eens een boterhammetje mee nemen naar school.

Omdat onze ouderen en zorgbehoevenden steeds meer aan de kant worden gezet en zo dus ook vergeten worden. Vele mensen hier zo hard moeten vechten om de zorg te krijgen die men nodig heeft en ook verdient.

Wij zijn het zat dat er niet meer naar het volk gekeken word en willen dat er dingen veranderd gaan worden die ten goede komen van Nederland en het volk dat amper nog hun hoofd boven water kunnen houden.

De zorgkosten die de pan uit rijzen, de ouderenzorg die steeds verder achter uit gaat, de banen die steeds meer verdwijnen. Wij willen dan ook dat er een zorgfonds gaat komen. Het eigen risico moet gaan verdwijnen en de ouderenzorg flink verbeterd moet worden en het afgelopen moet gaan zijn met de groei van armoede in Nederland en ieder zich weer kan redden in de basisvoorzieningen.

Samen blijven we knokken voor een beter leefbaar Nederland!