In 2018 een links alternatief op de rechtse wind!

6 januari 2018

In 2018 een links alternatief op de rechtse wind!

De feestdagen zijn achter de rug, het nieuwe jaar is begonnen en namens het afdelingsbestuur van SP Zaanstreek wens ik jullie allen een gelukkig en gezond 2018. Voor de SP wordt het in onze gemeente een belangrijk jaar, want op 21 maart zijn de raadsverkiezingen en dan willen wij echt afrekenen met de rechtse wind van de afgelopen jaren in Zaanstad en daarbuiten.

Het linkse alternatief van onze partij moet echt wortel schieten, want dankzij zowel het regerings- als het lokale beleid vallen veel mensen om, is het niet door armoede en schulden dan is het wel door extreem hoge lasten voor bijvoorbeeld zorg en welzijn of de kloof die alsmaar groter wordt tussen arm en rijk, óf racisme en seksisme die gepropageerd wordt. Niet voor niets pleit onze lijsttrekker Patrick Zoomermeijer voor een links college in Zaanstad, een college dat werkelijk menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid van mensen en solidariteit tussen mensen voor elkaar weet te krijgen.

Wie de SP kent weet dat onze partij niet alleen tijdens verkiezingscampagnes op straat te vinden is. Iedere maand gaan wij op pad om onderzoek te doen zoals bijvoorbeeld afgelopen jaar op de Wandelweg in Wormerveer of wij spreken onze steun uit zoals onlangs voor het personeel van Albert Heijn die met flexcontracten aan het werk zijn en bij Primark waar de arbeidsomstandigheden en – voorwaarden bizar laag zijn. De SP Zaanstreek organiseert ook thema-avonden, zoals de afgelopen maanden op onderwerpen voor het verkiezingsprogramma. En er zijn nog veel meer activiteiten.

Niet alleen dan kunnen wij jullie steun en inzet gebruiken, maar zeker ook de komende maanden in verband met de hierboven genoemde gemeenteraadsverkiezingen. Help ons verkiezingskranten en flyers verspreiden, help ons met de campagnemomenten op straat en in zalen.

Wil je ook dat de SP Zaanstreek nog sterker vertegenwoordigd is in de raad? Neem contact met ons op, stuur een e-mail naar zaanstreek@sp.nl

Willem Croese, afdelingsvoorzitter SP Zaanstreek