Kultuurklutser haalt honderden handtekeningen op (filmpje)

3 februari 2018

Kultuurklutser haalt honderden handtekeningen op (filmpje)

Kultuurklutser-voorman Jan de Bruin heeft er alle vertrouwen in. 5000 handtekeningen? ‘Dat gaat lukken!’ Vanmiddag verzamelde hij met geestverwanten van onder andere de SP, Volkstem, ZIP en ROSA handtekeningen om een referendum over een extra krediet voor het cultuurcluster aan te vragen.

De Bruin schatte dat de teller aan het begin van de middag al op 2800 stond. De plannen zijn om in de komende weken opnieuw op de Gedempte Gracht actie te voeren.

Voor een referendum!

De gemeenteraad van Zaanstad gaat niet in beroep tegen de uitspraak van de rechter: dus een referendum mag! Na maanden van debatten en vertragingstactieken, advies van experts (referendum mag), uitspraak van de rechter (referendum mag), hebben de collegepartijen en GroenLinks zich gewonnen gegeven. Er kunnen nu handtekeningen worden opgehaald om een referendum over het zogenaamde 'kredietbesluit Cultuurcluster' mogelijk te maken. We hebben er nog zo'n 3.500 nodig, dus teken ook!

Daarmee geef je de Zaankanters een stem over zoiets ingrijpends als het miljoenenkostende Cultuurcluster dat voor vele jaren te komen geld zal blijven kosten. Geld voor cultuur moet je in cutuur stoppen, niet in stenen!

Meer lezen?