Cultuurbeleid afgestraft door kiezer, toch ZOG terug

25 april 2014

Cultuurbeleid afgestraft door kiezer, toch ZOG terug

Patrick ZoomermeijerHet is het eerste waar Patrick Zoomermeijer van de SP over begint. "Dat de ZOG meedoet is volstrekt belachelijk. Als wethouder werd ze te licht bevonden. Het cultuurbeleid is afgestraft door de kiezer. En wij hebben nota bene samen met D66 oppositie gevoerd tegen het cultuurbeleid van de ZOG, wat Leny Vissers-Koopman niet goed gedaan heeft, met name in de communicatie." Niet verstandig vindt Zoomermeijer: "Kennelijk gaat Leny voor de nul zetels. Kennelijk is dit haar doel in het leven."

Dit zijn delen uit een artikel in Dagblad Zaanstreek/NHD van vandaag

Zoomermeijer haalt vooral uit naar D66. Fractievoorzitter Gemma Kwantes van D66 zei dat ze serieus met de SP gepraat heeft. Zoomermeijer: "Tegen ons zei ze dat ze het niet aan de achterban kon verkopen als ze met drie linkse partijen in zee zou gaan. Terwijl wij echt een open en constructieve houding hebben gehad." Dat het trio alleen met zijn drieën in een college wilden, was niet zo vanaf het begin. Zoomermeijer: "Daar zijn we toe gedwongen door de manier waarop de formatie ging. Daardoor hebben we zelf het initiatief genomen door een startdocument op te stellen."

Meer lezen?