Snel sluiten Amandelbloesem wekt verzet

5 november 2014

Snel sluiten Amandelbloesem wekt verzet

Tijdens het Zaanstad Beraad werden door fracties de nodige kritische kanttekeningen geuit, waarbij de PvdA en de SP aanhaakten bij de schriftelijke vragen die ze eerder hadden gesteld. Ook de Vriendenclub van De Amandelbloesem roert zich. ,,Er wordt door Evean alleen maar aan geld gedacht en niet aan de mensen’’, zo verwoordt voorzitter Pien Minnesma de gevoelens.

Oorspronkelijk had de zorginstelling gedacht de voorziening pas in 2016 te sluiten. Minnesma: ,,Sommige mensen wonen al vijftien jaar in De Amandelbloesem. Die moeten nu opeens naar Monnickendam’’.

PvdA en SP vragen zich af hoe het zit met de plannen voor een Amandelbloesem nieuwe stijl, die een paar maanden geleden bekend werden.

Evert Hartog (SP) zei dat volgens de ZVH een sluitende exploitatie mogelijk is, als althans het zorgcentrum tot eind 2015 openblijft en Zaanstad wat hulp verleent.

De SP houdt zaterdag van twaalf tot één uur een actie bij De Amandelbloesem aan de Vinkenstraat in Wormerveer.