Steun de bejaarden in de Amandelbloesem!

1 november 2014

Steun de bejaarden in de Amandelbloesem!

Verzorgingshuis de Amandelbloesem in Wormerveer dreigt opeens (nog) sneller dan verwacht gesloten te worden. De SP voert in de Tweede Kamer en lokaal het verzet tegen sluitingen van verzorgingshuizen, ook in Zaanstad, zoals met Festina Lente. Over de Amandelbloesem heeft de SP-fractie nu vragen gesteld aan het college, en die gaan aanstaande dinsdag bij het debat over de begroting besproken worden. Daarnaast gaan we ook gewoon actievoeren!

Bent u ook tegen sluiting van de Amandelbloesem en de tegen verhuizing van 71 ouderen? Kom dan volgende week zaterdag 8 november van 12.00 tot 13.00 uur mee actie voeren! Kom naar verzorgingshuis de Amandelbloesem aan de Vinkenstraat in Wormerveer.

Kunt u niet komen maar wilt u wel mee doen? Plak wat roods in uw raam of draag rode kleding!

Samen kunnen we iets veranderen, dus doe mee! Het is van belang.

Vragen aan het college

Evert HartogEvean heeft het plan om de Amandelbloesem te sluiten met een half jaar vervroegd, en wil nu per 1 juli 2015 de deuren sluiten en 71 ouderen verhuizen. Eerder heeft de SP in een agenda-initiatief op 18 september toegezegd gekregen dat het college het plan van de stichting Amandelbloesem nieuwe stijl (SAB) om het verzorgingstehuis te behouden serieus neemt.
Wij hebben toen aan de wethouder gevraagd een aanjagende regie rol op zich te nemen. De wethouder liet weten op dezelfde lijn te zitten. De volgende vragen dienen zich nu aan:

1. Vindt het college nog steeds dat het verzorgingstehuis, in nieuwe stijl, behouden moet blijven?
2. Is het college het met ons eens dat voorkomen moet worden dat 71 ouderen gedwongen worden te verhuizen?
3. Is het plan van de SAB nog steeds levensvatbaar nu Evean een half jaar eerder de stekker er uit wil trekken?
4. Kan het college de partijen die het plan om de Amandelbloesem voor sluiting te behoeden, bij elkaar brengen om te voorkomen dat het tehuis leeg komt te staan?