College doof voor kritiek over aanpak Toermalijn

14 februari 2015

College doof voor kritiek over aanpak Toermalijn

De anarchie was bijna totaal in de politieke arena van Zaanstad, tijdens de raadsvergadering van 12 februari. Wat eerder nog een relaxte vergadering leek te worden, werd ernstig verstoord door het interpellatiedebat dat de fracties van de oppositiepartijen hadden aangevraagd over de gebeurtenissen rond de bouw van school de Toermalijn in Wormerveer. Of liever, het werd verstoord door de manier waarop het college meende het debat te moeten beïnvloeden.

Stukken uit een opinieartikel over de chaotische raadsvergadering van 12 februari 2015

SP voorman Zoomermeijer werd zelfs voordat hij nog maar één woord van zijn bijdrage had uitgesproken al door de voorzitter geïnterrumpeerd. Tja, er zijn slechts een paar raadsleden die je niet moet gaan zitten f*cken en Zoomermeijer is daar één van. Met harde, scherpe bewoordingen las hij de burgemeester de les die zij verdiende.

"Voorzitter, uw gedrag is juist waarom de mensen op de publieke tribune geen vertrouwen meer hebben in de politiek. En bij de volgende verkiezingen vraagt u zich weer af waarom mensen niet willen gaan stemmen."

Meer lezen?