PVV steunt afbraak sociale huur

28 september 2015

PVV steunt afbraak sociale huur

Er is een nijpend tekort aan sociale huurwoningen in ons land. Ook in Zaanstad. Met de discussie over asielzoekers wordt dit alleen maar nóg duidelijker. "Veel Zaankanters denken misschien dat de woningnood de schuld is van de asielzoekers en dat de PVV daar het antwoord op heeft. Helaas, was het maar zo simpel", zegt fractievoorzitter Patrick Zoomermeijer.

Patrick ZoomermeijerZoomermeijer: "De lange wachtlijsten zijn het gevolg van het beleid van de laatste tientallen jaren, en dan met name de Blokbelasting van Rutte en Samsom. Wie denkt dat de PVV hier iets aan wilt doen, komt bedrogen uit! Hoe kan het ook anders met de rechtse ex-VVD'er Wilders?"

"Ondanks het gebrek aan sociale huurwoningen worden er nog steeds sociale huurwoningen verkocht. Ons Tweede Kamerlid Sadet Karabulut vroeg de regering om hiermee te stoppen. Deze motie haalde het niet en werd verworpen.
Wie stemde tegen?
VVD, PvdA, CDA, D66, CU en... de  PVV.
Hoe willen deze partijen de lange wachtlijsten voor sociale huurwoningen oplossen? Blijkbaar willen ze dat helemaal niet."

Sadet Karabulut
Volgens Karabulut is het kabinet de hoofdverantwoordelijke voor de nieuwe woningnood. Karabulut: "Niet alleen voormalig asielzoekers met een verblijfsvergunning maar ook ouderen, psychiatrisch patiënten, mantelzorgers en mishandelde vrouwen en kinderen moeten nu met elkaar concurreren om de schaarse sociale huurwoningen. Het kabinet maakt de woningnood groter door verkoop van huurwoningen aan te moedigen en de markt te liberaliseren."

Meer lezen?