Vrijdag inloopavond Nationaal Zorgfonds

27 oktober 2016

Vrijdag inloopavond Nationaal Zorgfonds

In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Zo simpel is het. Maar er staat een boete van € 385,- op ziek zijn: het eigen risico. De zorg is veel te bureaucratisch. En aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus worden miljarden verspild. De kwaliteit gaat omlaag, de kosten omhoog. Dat moet anders. Wij zeggen: schaf de zorgverzekeraars af en zet één Nationaal ZorgFonds op. Zonder onnodige bureaucratie en geldverslindende concurrentie. En zonder eigen risico.

Foto: nationaal zorgfonds / nationaal zorgfonds

Is er een alternatief? Het antwoord is: JA! Eén Nationaal ZorgFonds als basiszorgverzekering voor iedereen, zonder eigen risico. Misschien wel het beste idee van de afgelopen tien jaar. Een basisverzekering waarin ook de tandarts, de geestelijke gezondheidszorg en de fysiotherapeut zijn opgenomen.

Al zo'n 200.000 mensen betuigden hun steun aan het Nationaal Zorgfonds. Dat deden ze door een formulier op internet in te vullen, door een actiepakket te bestellen of aan een van onze actievelingen hun steunbetuiging kenbaar te maken. Op 15 oktober 2016 gingen de actievelingen van het Nationaal Zorgfonds in Wormerveer-Noord langs vele deuren en haalden vele steunbetuigingen op.

Op 28 oktober 2016 geven we een vervolg aan onze inspanningen voor het Nationaal Zorgfonds. Voor alle belangstellenden is er een informatieavond in De Amandelbloesem, Vinkenstraat 2 in Wormerveer, vanaf 20.00 uur U kunt op de informatieavond alle informatie krijgen die u nodig hebt en al uw vragen over het Nationaal Zorgfonds beantwoord krijgen. Naast de inleidingen is er ruim baan voor eigen ervaringen in Zaanstad, ideeën en discussie. En de oproep om mee te doen, om sámen te onderzoeken wat er anders, beter kan met de zorg in onze regio en daarvoor concrete initiatieven te nemen. Natuurlijk is iedereen welkom.

Het Zaanse SP Eerste Kamerlid Anneke Wezel, onze gespreksleider, zal de aanwezigen inlichten en inspireren! De koffie staat klaar!

Wat: Informatieavond over het Nationaal Zorgfonds
Wanneer: Vrijdag 28 oktober 2016 vanaf 20.00 uur