Laat je horen in de raad over het dure Cultuurcluster!

2 februari 2017

Laat je horen in de raad over het dure Cultuurcluster!

De gemeenteraad van Zaanstad moet nog te beslissen of ze de 7,7 miljoen extra (totaal dus minstens 30 miljoen van ons belastinggeld) voor dit Cult(d)uurcluster wel uit willen geven. Dat besluit valt op 16 februari.

Foto: Kultuurklutsers / www.kultuurklutser.l

Ondertussen is de propaganda-oorlog van het college en inmiddels ook van het bestuur van Fluxus en de voormalige directie van De Fabriek verder opgelaaid. Zelfs 'alternatieve feiten' worden daar niet bij geschuwd.

De raad wordt intussen (maar eigenlijk al sinds de NS deal, waarmee deze hele ellende begon) voorgehouden dat het cultuurcluster niet meer te stoppen zou zijn. Wij geloven en hopen uiteraard nog van wél!

Eén van onze kansen om de raad te bewegen om het college uit hun - peperdure en achterhaalde roes te halen - zijn op donderdag 2 februari en donderdag 9 februari aanstaande, tijdens het Zaanstad Beraad.

Op 2 februari staat dan eindelijk het zogenaamde Raadsbesluit vor de definitieve budgetaanvraag voor de investering en exploitatie van het Cultuurcluster op de agenda, op 9 februari het al dan niet toestaan van een referendum hierover.

Op deze beide avonden gaat de raad over genoemde punten met elkaar in gesprek en mag er ingesproken worden door burgers en andere belanghebbenden.

Iedereen die zich aanmeld heeft maximaal 5 minuten de tijd voor zijn/haar betoog. Het is nu dus van belang dat zich voor beide dagen (wakkere) tegenstanders van het cultuurcluster zich aanmelden om in te spreken. Dat kan tot op de dag van het Zaanstad Beraad zelf. Via een e-mail naar: raadsgriffie@zaanstad.nl

De raadsvergaderingen, ook die op 16 februari waarin er besloten wordt, zijn openbaar.

Wij roepen hierbij dan ook ALLE mede-kultuurklutsers, cultuurliefhebbers en overige Zaanse belastingbetalers op om, ook als u niet gaat inspreken, de Raad vanaf de publieke tribunes te overdonderen met uw aanwezigheid en de nodige meegebrachte spandoeken en dergelijke. Kom ook!

De Kultuurklutsers

Meer lezen?