Wethouder neemt Wormerveerders niet serieus, de SP wel

8 februari 2017

Wethouder neemt Wormerveerders niet serieus, de SP wel

In Wormerveer zijn al veel voorzieningen verdwenen. Dat stond ook in de krant van 4 februari. De Wormerveerders – 'gladoren' is hun geuzennaam – missen hun voorzieningen. Al gedurende een lange tijd heeft Wormerveer geen theater meer. Het 'jongerenwerk' bestaat uit twee middagen per week voor jonge kinderen. De bibliotheek verhuisde van vlak over de Zaanbrug naar het centrum van Wormer. En het zwembad is nu ook weg!

D66-wethouder Emmer neemt de klachten van de Wormerveerders niet serieus. Als de Wormerveerders in hun dorp voorzieningen missen, dan moeten ze maar naar Zaandam, Krommenie of Wormer. Snap jij het nog? We komen langs om JOUW verhaal te horen.

Daarvoor gaan we zaterdag Wormerveer in!

Wormerveer is van een gemeente met een bloeiend verenigingsleven geworden tot een dorp waar niet veel meer te beleven is. Voor veel activiteiten moet je op je fiets (of in de auto) naar een ander dorp of naar Zaandam. En als je slecht ter been bent, moet je maar zien hoe je er komt. Wat vind jij daar allemaal van? We horen het graag.

Misschien wil je vertellen welke voorzieningen er nog meer verdwenen zijn. Of weet je van voorzieningen die binnenkort gaan verdwijnen. Misschien wil je vertellen wat er van jou weer terug moet komen. Of wat er beslist nooit mag verdwijnen. Nederland is van ons allemaal, Zaanstad is van ons allemaal en het dorp Wormerveer is er ook nog. Wij willen gehoord worden. Samen Nederland!

Jouw verhaal horen wij graag zaterdag. Maar je kunt het ook kwijt op zaanstreek@sp.nl. En op 24 februari is er ook nog een bijeenkomst in De Amandelbloesem waar je je verhaal aan ons kunt vertellen. Je helpt ons als SP-volksvertegenwoordigers om jouw zorgen, oplossingen en dromen gehoord te laten worden.

24 februari bijeenkomst over Wormerveer

Ga met de SP en met elkaar in gesprek over jullie eigen wijk. SP-kandidaat-Kamerlid Bram Buskoop gaat graag in gesprek en uiteraard zijn de Zaanse SP-raadsleden en het Zaanse SP-statenlid er ook. Wat zijn jullie dromen? Welke voorzieningen móeten terug in Wormerveer. Wat maakt Wormerveer bijzonder en hoe kan het nog beter worden? Laat jouw verhaal horen!

Wanneer: Vrijdagavond 24 februari, inloop om 19.30 uur
Waar: De Amandelbloesem, Vinkenstraat 2, Wormerveer
Voor wie: Iedereen is welkom! De toegang is gratis, de koffie staat klaar.