Wat gebeurt er allemaal binnen de SP?

12 november 2021

Wat gebeurt er allemaal binnen de SP?

Zoals jullie wellicht hebben kunnen horen speelt er veel binnen de SP. Bij deze willen wij jullie informeren over wat er allemaal aan de hand is. Bij een landelijke partijraad in september is er een motie aangenomen om verschillende groeperingen binnen de SP te verbieden, die als gevolg heeft gehad dat er leden uit de partij zijn gezet(geroyeerd).

Vlak nadat een nieuw bestuur van onze afdeling was verkozen was onze fractievoorzitter Patrick Zoomermeijer door het landelijke bestuur uit de partij gezet en heeft daarop besloten zijn zetel mee te nemen om een eigen partij te vormen. Inmiddels is het zover dat alle 3 raadsleden van ons in gemeente Zaanstad zich bij deze afsplitsing hebben aangesloten.

Bij een algemene leden vergadering van onze afdeling hebben onze leden zich uitgesproken tegen de uitvoering van de royementen door het landelijk bestuur. Het lokale bestuur sluit zich hier uiteraard bij aan.

Toch gaan we door. Het linkse geluid moeten wij laten horen, ook in gemeente Zaanstad. Onze burgers, onze buren, onze familieleden en uiteindelijk wijzelf verdienen simpelweg betere politiek. Strijden voor mensen die goede linkse politiek nodig hebben gaat door!

We zijn bezig om een goede kieslijst te maken voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Klinkt dat als iets voor jou? Er staan nog plaatsen open! Je kunt je laten informeren en opgeven bij het bestuur.

-Het bestuur van afdeling Zaanstreek