Mooi compliment: 'SP zuinigste partij'

10 juli 2017

Mooi compliment: 'SP zuinigste partij'

Patrick in actie!
Het stond in de krant, dus je kunt het geloven... Maar het is echt waar: zoals wel vaker gaf de Zaanse SP-fractie afgelopen jaar het minste uit. Sowieso geven we als SP gemeenschapsgeld altijd uit met de grootste voorzichtigheid. En zo konden we dit jaar ruim 2000 euro terugstorten in de gemeentekas.

Niet dat we niets doen met het geld waar we als vijfkoppige gemeenteraadsfractie recht op hebben. Integendeel! We hebben gewoon een fractie-assistent en die krijgt een redelijke maar niet overdadige vergoeding.

In tegenstelling tot DZ huren we niet langjarig bij een commerciële partij kantoorruimte tegen marktprijzen. Wij huren gewoon regelmatig een zaaltje in een buurthuis waar je onze gemeenteraadsleden als burger in levende lijve kunt zien, buiten het stadhuis. Kom ook eens op een thema-avond (ongeveer tweewekelijks) of op een filmavond langs! En dan hebben we ook nog onze hulpdienst, ook op locatie. En we gaan regelmatig de buurt in, langs de deuren: dit jaar alleen al meermaals naar Wormerveer, en verder Poelenburg, Kogerveld en binnenkort de Havenbuurt. De SP komt bij je langs deze zomer!

Ook in de raad zitten we niet stil. We komen met allerlei voorstellen voor sociaal beleid, betaalbare woningen, ruimte voor het MKB, een veilige stad, aandacht voor de jeugd, buurthuizen en echte banen.

En als we dan toch op de centen letten: we hebben ons, samen met andere oppositepartijen met hand en tand verzet tegen het mljoenen-kostende cutuurcluster. En we zullen kritisch blijven over de miljoenen voor meer asfalt als er niet ook meer wordt geïnvesteerd in het OV, tegen tonnen voor een 'Monet-jaar' en vóór geld voor lokale culturele activiteiten voor iedereen - in plaats van weer 6 ton in Sail voor de bobo's bijvoorbeeld.

Daarnaast hebben we nog de afdrachtregeling bij de SP, waardoor je van onze volksvertegenwoordigers tenminste zeker weet dat ze het niet voor het geld doen! Ook zij voelen hoe het is om rond te komen met een laag of gemiddeld inkomen.

Kortom: wil je een partij die niet met geld smijt, die netjes omgaat met belastinggeld, waar de volksvertegenwoordigers er niet zitten voor het geld? En je bent toevallig voor een boodschap van hoop, voor een antwoord op de afbraak van onze zekerheden sinds de jaren negentig, wil je deel zijn van de strijd voor een Nederland en een Zaanstad van en voor ons samen? Dan is er maar één optie: de SP.

Foto: NNB