SP Zaanstreek weer vol aan de bak

12 september 2015

SP Zaanstreek weer vol aan de bak

Maikel KatAllemaal weer een hartelijk welkom bij de meest sociale partij van Nederland.
Dat jullie maar van een mooie vakantie periode genoten hebben.
Ikzelf was twee weken kamperen in Frankrijk en ben weer vol met nieuwe energie aan de slag.
En die energie zullen we allemaal hard nodig hebben want wat is er toch een hoop aan te pakken en te verbeteren in deze wereld.

Tijdens de vakantie zijn er een aantal vragen/onderwerpen binnengekomen zoals hard rijden bij 't Goed, circusdieren en belastingvragen. Blijf graag vragen stellen en zaken die opvallen of niet kloppen mailen.

Naast deze relatief kleine problemen zijn er ook zaken van veel grotere omvang: Vluchtelingen.
Het is een onderwerp dat zoveel doet en zo veel los maakt. Er is al in Zaanstad een opvang locatie voor de eerste procedures die asielzoekers door moeten lopen (POL) en de komst van een regulier AZC wordt onderzocht. Ik zeg alleen laat onze SP kernwaarde van menselijke waardigheid hier ten volle gelden en dus helpen we vluchtelingen in nood.

Dan komt er in november het congres waar we een nieuwe partijvoorzitter kiezen en de koers van de partij herijken. Kom ook 28 september naar Amersfoort om beide kanjers van kandidaten, Ron en Sharon, te zien schitteren en stel een vraag over iets wat je graag wil weten om je keuze te bepalen.

De SP luistert namelijk naar wat bewoners willen en nodig hebben. Mede door de SP is Zaanstad nu ook een TTIP-vrije gemeente.
Bekijk hier een filmpje om een idee te hebben wat TTIP (vrijhandelsverdrag) inhoudt. Het belooft niet veel goeds.

De actie "er is genoeg voor iedereen", de miljonairsbelasting die de SP wil invoeren gaat ook verder.
Op dit moment zijn we ludieke acties aan het bedenken. Denk mee en laat je ideeën horen.
In navolging van Groningen gaan wij gaan ook op zoek naar miljonairs in de Zaanstreek om met ze te praten en te horen wat zij vinden van de miljonairsbelasting. Dus als je die miljonair bent of je kent er een in de Zaanstreek laat het weten.

Heb je nog niet getekend op kultuurklutser.nl? Doe het dan nog en vraag al uw kennissen en vrienden om dit te doen. Laten we samen zorgen voor een referendum en daarmee een stap zetten om te luisteren naar de Zaanse inwoners en het peperdure kultuurkluster tegen te houden.

Dat zijn al aardig wat onderwerpen en er is nog veel meer te bespreken. Tot op een van onze gezellige en activistische woensdagavonden of op een van de vele demonstraties in het land!

Met strijdbare groet,

Maikel Kat, voorzitter