SP Zaanstreek: bam!

3 maart 2017

SP Zaanstreek: bam!

Afgelopen maand was het zeker een zeer drukke tijd bij de afdeling.
De campagne die nu volop gaande is, begon op 4 februari toen wij met een zeer grote groep SP-leden en sympathisanten van de SP, in Poelenburg campagne stonden te voeren.

Foto: Willem Croese / www.zaanstreek.sp.nl

In groepen verdeeld hebben wij door de straten van de wijk gelopen, bij huizen aangeklopt en naar de verhalen van inwoners geluisterd. Deze verhalen werden daarna in verslagen uitgewerkt en de conclusies ervan werden als rode leidraad gebruikt voor de bijeenkomst van 17 februari, bij Hellas Sport in Zaandam, waar ons Tweede Kamerlid Sadet Karabulut met inwoners van de wijk in gesprek ging.

De campagne werd voortgezet met de 'klop-actie' in Wormerveer om aan de inwoners te vragen naar verdwenen of op het punt staan om te verdwijnen voorzieningen in hun wijk. En ook na deze actie werd er een bijeenkomst georganiseerd en deze keer op 24 februari bij de Amandelbloesem in Wormerveer, waar de inwoners van de wijk met ons kandidaat kamerlid Bram Buskoop in gesprek konden. En die dag werd een succesvolle dag, want dankzij onze protestactie 's middags voor de deuren van de winkelketen Primark op de Gedempte Gracht hadden wij al de aandacht getrokken.

Maar de klap op de vuurpijl was voor ons op zaterdag 25 februari toen wij in onder andere in Oud-Koog met een grote groep leden langs de deuren gingen tegen fijnstof en geluidsoverlast van de Coenbrug, terwijl in Wormerveer een ander team SP-leden met een zeer onverwachte flash-mob onze minister-president Mark Rutte verwelkomde.

Dit werd, zoals te verwachten was, door de lokale VVD niet echt gewaardeerd.

Maar niet alleen bij de afdeling was het een drukke tijd, want ook onze fractie had het druk in het gemeentehuis met het verdedigen van het referendum over het Cultuurcluster. Helaas heeft de rechtse meerderheid in de gemeenteraad, ondanks alle inspanningen van alle partijen die samen met de SP in Zaanstad actief het referendum gesteund hebben, dit voorstel verworpen. Alle partijen die hierbij betrokken waren (onze fractie en alle organisaties waarmee wij samenwerken) zullen weer binnenkort aan tafel gaan zitten om de verdere te nemen stappen te bespreken.

Dit was dus een indruk voor de zeer drukke maand februari en bij dezen wil ik jullie mededelen dat de maand maart alleen en uitsluitend in teken van de landelijke verkiezingen zal staan en dat de bekende thema-avonden van de afdeling pas in april hervat zullen worden. Dit biedt ons de mogelijkheid om ons volledig op de campagne te richten.

Check regelmatig deze site of onze Facebookpagina of Twitteraccount om op de hoogte te blijven van alle acties, bijeenkomsten of onverwachte ludieke momenten.

Doe mee met de SP Zaanstreek en kom ons team versterken!

Met strijdbare groet,
Gabriella Molica, afdelingsvoorzitter