De tijd vliegt!

18 april 2017

De tijd vliegt!

Het is zo maart 2018 en staan de gemeenteraadsverkiezingen weer voor de deur. In de landelijke verkiezingen hebben wij ons goed staande gehouden en de uitslagen in Zaanstad geven ons alle vertrouwen dat wij het in de gemeenteraadsverkiezingen beter zullen doen. Maar... daar hebben wij uw hulp bij nodig. Alle onderwerpen die wij hier in Zaanstad van belang vinden, moeten de revue nog passeren.

Afgelopen woensdag hebben wij een uitgebreide discussie gehad over bouwen en wonen in Zaanstad en hoe we zorgen dat de wachtlijsten korter worden. Negen jaar wachten op een woning moet niet mogen!

Alle andere onderwerpen komen nog aan bod. De oogst van al die discussies vormen de basis voor het verkiezingsprogramma 2018-2222.

Maar om een goed gedragen verkiezingsprogramma te schrijven hebben wij u wel nodig. Laat uw stem horen, kom en denk mee, praat mee en deel uw ervaringen met ons. Samen maken wij dan een spetterend programma en maken we de SP groot.

Mogen is het onderwerp Democratie aan de orde met de vraag, op welke wijze kunnen wij zoveel mogelijk invloed uitoefenen op het gemeentelijk beleid. En heus er is meer mogelijk dan alleen 1 maal per 4 jaar naar de stembus te gaan.

Woensdag 19-4: Democratie
Woensdag 10-5: Werk en Inkomen
Woensdag 17-5: Cultuur, Sport en Vrije Tijd
Woensdag 24-5: Zorg en Welzijn
Woensdag 14-6: Milieu en Openbare ruimte
Woensdag 21-6: Racisme en Discriminatie

De bijeenkomsten zijn steeds om 20.00 uur in wijkhuis Het BrandtWeer, Breestraat 110 in Koog aan de Zaan.

Bovenstaande avonden zullen we gebruiken om eerste ideeën op te halen, later zal een programmacommissie er een conceptprogramma maken, waar de Zaanse SP-leden uiteindelijk nog over kunnen spreken en er op een Algemene Ledenvergadering zullen stemmen.