Poelenburgers kritisch over Rotterdamwet

23 januari 2018

Poelenburgers kritisch over Rotterdamwet

Recai (Ray) Varli
De bewoners van Poelenburg en Peldersveld hadden gisteren op de bewonersavond over het ‘Actieplan Poelenburg/Peldersveld’ dezelfde argumenten als de SP over de Rotterdamwet’. Wan wat heeft de SP steeds gezegd: “stop met verplaatsen van problemen en pak ze aan! Dat betekent werkgelegenheid, goede voorzieningen en armoedebestrijding. Geen uitsluiting!

Door Recai (Ray) Varli

De bewoners die deelnamen aan de informatieavond die was georganiseerd door de gemeente Zaanstad op maandagavond zeiden dat het voorstel van de Rotterdamwet asociaal is.

Misschien weten en voelen bewoners al wat inmiddels is heeft aangetoond: volgens onderzoek door de UvA tien jaar na invoering van de Rotterdamwet blijkt dat de toepassing van deze wet niet leidt tot verbetering van de leefbaarheid en veiligheid!Maar wel tot een groter aandeel verhuizingen van mensen zonder inkomen uit werk naar buurten aan de rand van de stad, verplaatsing van probleem dus..

De bewoners van Poelenburg en Peldersveld zeiden ook dat de collegepartijen zich jarenlang niet aan hun beloften hebben gehouden. Zij zijn het vertrouwen in de gevestigde politiek en de mooie praatjes kwijt. Uiteraard waren de wethouders en raadsleden van de collegepartijen niet tevreden met de reacties van de bewoners…

De problemen in Poelenburg blijven dus nog steeds deze: geen echte investeringen in de wijk door de gemeente, geen werkgelegenheid, geen goede voorzieningen, geen jongerencentrum, geen echte renovatie door de woningcorporaties, taalachterstand en isolatie, geen bekende fatsoenlijke winkels in de wijk, geen regelmatig contact door de gemeente en collegepartijen.

Meer lezen?