Evean belooft beterschap voor personeel

26 april 2018

Evean belooft beterschap voor personeel

Roland van BraamOngeveer een maand geleden is er door de FNV een zwartboek opgesteld over grote misstanden, die gemeld waren door medewerkers van Evean. Op 4 april stelde ik namens de SP actualiteitsvragen aan de wethouder over de zorgelijke arbeidsomstandigheden van werknemers bij Evean. De SP maakte zich zorgen over de veiligheid van medewerkers en patiënten.

Door Roland van Braam, raadslid

De wethouder deelde de zorgen en was bereid om in overleg te gaan met Evean. Vandaag lazen we in het Noordhollands Dagblad dat de Vakbond en de directie van Evean een akkoord hebben gesloten over verbetering van de werkomstandigheden in de huizen van de zorginstelling.

Wij hopen dat Evean zich nu daadwerkelijk als een goed werkgever gaat gedragen naar hun werknemers en zich gaat houden aan de afspraken die zijn gemaakt met de FNV en personeel.

De SP zal de werknemers van Evean blijven steunen en erop toezien dat gemaakte afspraken worden nagekomen.

Meer lezen?