Zaanstad zegt 'NEE!'

21 juni 2018

Zaanstad zegt 'NEE!'

Volgens de voorlopige uitslag hebben op 20 juni 81% van de stemmers 'nee' gezegd tegen het dure Cultuurcluster! Zo'n 25.000 mensen gingen woensdag stemmen, van wie vier op de vijf hun democratische recht op inspraak gebruikten om dit dure project te stoppen. Dit is een signaal aan de voorstanders en het nieuwe college om terug te gaan naar de tekentafel: niet ten koste van alles en vooral veel geld cultuur in het centrum clusteren, maar te kijken wat Zaanstad en haar inwoners nodig hebben om cultuur door iedereen en in alle wijken en in alle dorpen te beleven, en het culturele leven een boost te geven!

Foto: SP / www.sp.nl

De SP Zaanstreek bedankt de stemmers voor hun duidelijke signaal om met dit prestigeproject te stoppen. Onze speciale dank gaat uit naar stem van het vezet, Jan de Bruin, de rest van de Kultuurklutsers, de jongeren die mee actief waren in de campagne, de muziekdocenten en de vele vrijwilligers de de handtekeningen ophaalden om dit referendum mogelijk te maken. Onder deze Kultuurklutsers, jongeren, muziekdocenten en vrijwilliers zitten uiteraard ook vele SP'ers.

Nu is het aan de gemeenteraad om iets te doen met dit signaal en te besluiten om te stoppen met het dure Cultuurcluster. Dit zal aanstaande maandag 25 juni worden besproken in de raadszaal, dus komt allen! Daarna moeten we in Zaanstad kijken hoe verder met cultuur... voor iedereen en overal in de Zaanstreek!

Foto: Leyena van der Laan / www.zaanstreek.sp.nl

Onze poster in de campagne

Meer lezen?