Een zuiver rechts geluid

3 maart 2014

Een zuiver rechts geluid

De PvdA in Wormerland ziet nog mogelijkheden om op ambtenaren te bezuinigen. In alle bestuurlijke organen stellen zij dit aan de orde, met het idee het ei van Columbus gevonden te hebben. En dat terwijl de gemeenten Wormerland en Oostzaan, samen verenigd in OVER- gemeenten, al met heel weinig ambtenaren heel veel werk doen.

Natuurlijk, landelijk zegt de PvdA zich in te zetten voor het scheppen van heel veel banen en wil de PvdA de grote werkloosheid graag bestrijden. Het zijn echter loze opmerkingen, gestoeld op niets, want de PvdA wenst te bezuinigen en niet te investeren, zodat nieuwe banen niet geschapen worden en bestaande banen verdwijnen. Gevolg: nog grotere werkloosheid.

Nu moet er volgens de PvdA dus bezuinigd worden op de ambtenaren die het werk voor OVER- gemeenten en dus voor de gemeente Wormerland doen. Het gevolg zal zijn dat nog minder mensen met nog meer werk worden opgezadeld en dat er nog meer mensen worden toegevoegd aan de grote voorraad werklozen. Een zuiver rechts geluid.

Arbeid is zowel de bron van winst, als een kostenpost voor de kapitalisten. Die proberen hun winsten te vergroten door te moderniseren, mensen te ontslaan of de lonen te drukken. In Wormerland is de PvdA bezig met een kapitalistische exercitie. Bezuinig (nog meer) op arbeid en de winst voor Wormerland zal vergroot worden. De gevolgen hiervan (meer ziekte door werkdruk, meer uitkeringen en het niet kunnen uitvoeren van beleid) worden door de PvdA gemakshalve maar niet onderbouwd met cijfers.

Ons advies: Stem ze weg, die kapitalisten van de PvdA! Alleen in naam zijn zij nog sociaaldemocratisch. Verder horen wij van de PvdA uitsluitend nog zuiver rechtse geluiden.

Afdelingsbestuur SP Wormerland