Trotse thuiszorgwerkers, gefeliciteerd!

24 februari 2016

Trotse thuiszorgwerkers, gefeliciteerd!

De SP Zaanstreek is buitengewoon blij met het besluit van de gemeente Zaanstad en omliggende gemeenten om op het aanbod van Buurtzorg in te gaan en de activiteiten van TSN in Zaanstad over te nemen. De medewerkers van TSN behouden hun baan en arbeidsvoorwaarden, zo is beloofd.

Foto: SP / www.sp.nl

De SP stond en staat steeds achter jullie, jullie verdienen dit!

Dat is een goede zaak voor de medewerkers en hun gezinnen, en voor de mensen die zorg van TSN kregen! Want met 1700 klanten en 450 medewerkers was TSN een grote speler in de Zaanstreek. De toekomst van de medewerkers en de klanten is zeker gesteld.

De SP heeft hier steeds bovenop gezeten. Diverse actieve leden van de Zaanse SP werken in de thuiszorg, ook bij TSN. Zodra de lonen bij TSN vorig jaar werden verlaagd, toen er geluiden waren dat het met TSN niet goed ging, stelde de SP hier in de gemeenteraad vragen over. Toen Buurtzorg haar aanbod deed, drongen wij er bij de wethouder er op aan dit aanbod aan te nemen.

Wij hebben vertrouwen in de aanpak van Buurtzorg (Stichting Familiezorg), die nu de activiteiten van TSN overneemt. Al jaren zijn wij fan van de werkwijze van Buurtzorg. Een platte organisatie en veel verantwoordelijkheid voor de mensen op de werkvloer. Dat laatste is een veelgehoorde wens van heel veel medewerkers in de thuiszorg. Samen met de FNV hebben we vele malen gedemonstreerd in Den Haag en Amsterdam. En de strijd gaat door. Zaanstad heeft een stap in de goede richting gezet. We hopen dat veel gemeenten dit voorbeeld volgen!

Werk je in de thuiszorg?

Deel je ervaringen met de SP! Krijg je wel genoeg tijd voor je klanten, hoe bevalt werken voor Buurtzorg/Familiezorg, blijven de koppeltjes in stand, kom je aan je uren? Mail ons: zaanstreek@sp.nl