Flashmob SP verrast Rutte in Wormerveer

25 februari 2017

Flashmob SP verrast Rutte in Wormerveer

Foto: Willem Croese / www.zaanstreek.sp.nl

Daar had de VVD-leider niet op gerekend: een goed voorbereid warm welkom door de Zaanse SP. Terwijl een grote groep SP'ers elders in Zaanstad, namelijk in Oud-Koog, de Boerejonkerbuurt en Kogerveld langs de deuren ging om te luisteren, werd ons A-team (Actie-team) op Rutte in Wormerveer gezet! Zodat Rutte en de plaatselijke VVD, in Den Haag en in Zaanstad de 'afbrekers', weten dat ze hier in de rode Zaanstreek zijn! Welkom Mark. En nou snel weer weg!

Overigens blijkt de lokale VVD bepaald geen fan van democratie. Vorige week draaiden ze in de raad het referendum over het dure prestigeproject Cultuurcluster de nek om. En vandaag probeerde een VVD-raadslid bij onze flashmob een SP'er de vrijheid van meningsuiting te beletten door de poster bij hem uit handen te trekken.

Patrick Zoomermeijer
SP-fractievoorzitter Patrick Zoomermeijer zegt hierover: "Hoezo, 'Volkspartij voor democratie'? Of is democratie alleen maar eens in de 4 jaar mogen stemmen door welke dieven je nu weer bestolen wordt? Wat een poeha om niks bij de VVD, we hebben geen wet overtreden, slechts braaf en rustig onze mening geuit. Of mag dat ook al niet meer? Dat zullen we dan nog wel eens zien!"

Foto: Willem Croese / www.zaanstreek.sp.nl

Onze slogans: "VVD? VVnee!" en "Niet stemmen is Rutte steunen"

Foto: Willem Croese / www.zaanstreek.sp.nl

Pownews interviewde Chris, ons nieuwste SP-lid en deelnemer aan de flashmob