10 maart bijeenkomst over fijnstof A8 en lawaai Coenbrug

8 maart 2017

10 maart bijeenkomst over fijnstof A8 en lawaai Coenbrug

Eric Smaling
Al vele jaren is de SP rond de Coenbrug bezig om samen met de bewoners de milieuvervuiling en het lawaai van dit smalste stukje van de A8 terug te dringen. Inmiddels wordt in opdracht van de gemeente Zaanstad een onderzoek gedaan. Nog steeds zijn de zwaar verouderde geluidsschermen niet vervangen door betere en hogere exemplaren en nog steeds kleppert de brugklep kaboem-kaboem. Over hoeveel fijnstof er nu precies van de weg afkomt is door onduidelijke metingen nog veel onzeker. Maak je je ook zorgen, heb je ideeën, valt het juist allemaal wel mee of wil je gewoon jouw ervaringen delen? Aanstaande vrijdag komen wij langs in Het BrandtWeer, pal bij de Coenbrug, om JOUW verhaal te horen. De SP luistert!

Ook de afgelopen weken gingen we weer langs de deuren bij bewoners die vlak naast de A8 wonen, zoals in Oud-Koog, en de Boerejonkerbuurt en Kogerveld in Zaandam.

Ga met ons SP-Kamerlid Eric Smaling en elkaar in gesprek over de wijk. Dan kijken we wat we samen met jullie als SP kunnen doen. En als er andere dingen in jullie buurt spelen horen we dat natuurlijk ook graag, wij worden als partij van gewone mensen graag ‘gevoed’. En uiteraard is er gelegenheid tot vragen over de SP-standpunten voor de verkiezingen en de strijd voor een sociaal, groen en eerlijk Nederland waarin iedereen meedoet.

Vrijdagavond in Het BrandtWeer

Ga met de SP en met elkaar in gesprek over jullie eigen wijk! SP-Tweede Kamerlid Eric Smaling is woordvoerder over verkeer en milieu en al regelmatig betrokken geweest bij de problemen rond de A8 in Zaanstad. Uiteraard zijn de Zaanse SP-raadsleden, ons Statenlid Anna de Groot en bewonersvertegenwoordigers er ook. Zaans SP-senator Anneke Wezel zit de avond voor.

Wanneer: Vrijdagavond 10 maart 20.00 uur
Waar: Wijkhuis Het BrandtWeer, Breestraat 110 in Koog a/d Zaan
Voor wie: Iedereen is welkom, de toegang is gratis!