Samen in Oud-Koog tegen geluidsoverlast en fijnstof

Samen in Oud-Koog tegen geluidsoverlast en fijnstof

Foto: Patrick Zoomermeijer / www.zaanstreek.sp.nl

Klik op de foto voor groter

Zaterdag 25 februari stonden we met een grote groep leden onder de viaduct van de A8 in Oud-Koog om naar de verhalen van de bewoners van de wijk te luisteren. Daarna gingen we de huizen in de omliggende straten langs en gingen we ook naar de Boerejonkerbuurt en Kogerveld: allemaal buurten vlakbij de lawaaiige A8 en het fijnstof van deze snelweg dwars door Zaanstad.

Door Gabriella Molica, afdelingsvoorzitter

Al in 2015 waren er contacten gelegd met een actiegroep van buurtbewoners van de omgeving, om te strijden tegen het fijnstof van de snelweg, die longproblemen veroorzaakt, en de geluidsoverlast van de Coenbrug die 's nachts mensen uit hun slaap houdt.

De bewoners waren aangenaam verrast door het feit dat wij als politieke partij aanwezig waren en ze toonden ons veel respect, omdat wij in de snijdende koude wind campagne voerden.

Ondertussen verrasten andere Zaanse SP'ers premier Rutte in Wormerveer met een flashmob.

Foto: Patrick Zoomermeijer / www.zaanstreek.sp.nl

Klik op de foto voor groter

Dit laat weer zien dat de SP Zaanstreek geen 'mooi weer-partij' is en dat wij, zelfs met slecht weer, de politiek naar de mensen brengen, naar hun verhalen luisteren en samen met de inwoners van de Zaanse wijken naar oplossingen kijken.

Want: samen zijn wij Oud-Koog, samen de Boerejonkerbuurt, samen Kogerveld. Samen zijn wij Zaanstad, samen zijn wij Nederland! Pak de macht!

Meer lezen?