'Tot de verkiezingen, afbrekers!'

27 december 2016

'Tot de verkiezingen, afbrekers!'

De woorden 'sociaal' en 'strijd tegen armoede' schrikken de meeste Zaanse raadsleden af! Als het politieke blok van VVD, PVDA, D66 en CDA deze woorden horen, schrikken ze ongelofelijk. Ja, dit is echt waar! Want ik was ook bij de raadsvergadering. Ik heb alles duidelijk gehoord en gezien.

Scherpe column door Ray (Recai) Varli, actief SP-lid

Ze hebben in het begin van de avond tientallen keren over 'participatie van burgers'. Toen ze het hadden over de plannen voor een nieuw woningbouwproject in Poelenburg werd vele keren het woord PARTICIPATIE gebruikt. Ze hebben vaak het belang van om het besluit samen met de lokale bevolking te nemen, genoemd.

Ik was zeer blij verrast!

Ik dacht dan ook dat de motie van SP over Poelenburg dit keer gemakkelijk aangenomen zou worden. Want die ging over de wensen van mensen die nu in Poelenburg wonen, participeren.

Maar toen de SP de motie presenteerde, veranderden ze plotseling 180 graden. Ze begonnen de woordenbrei 'maar, hoe, wanneer, wat, maatwerk, bosbouw, besluit vormen, collegeplannen, andere benodigdheden...'. Het verdraaien van de woorden was zoals gewoonlijk weer begonnen.

Volgens hun was een aandeel van sociale woningbouw in Poelenburg geen diversiteit. Liever een boomloze goudkust in Poelenburg Oost is “nog beter”.

De politiek van de elite had weer de handen en armen van meeste raadsleden gebonden.

Helaas: het 'sociale' en de 'strijd tegen armoede' hebben weer verloren tegen het asociale politieke blok van VVD, PVDA, D66 en CDA!

Er rest ons niets anders dan jullie weer te veroordelen en jullie ter verantwoording te roepen in volgende verkiezingen… Dus tot volgende verkiezingen beste afbrekers!

Meer lezen?